הצינון עבר אבל השיעול ממשיך

אם השיעול ממשיך לתקוף אתכם הרבה אחרי שהצינון חלף, אתם ממש לא לבד.

קורה שלאחר ההצטננות, שפעת או דלקת ריאות אנו עדיין ממשיכים להשתעל. לעתים שיעול זה יכול להימשך חודשים מאז ההחלמה.

אם נבדקתם ע"י הרופא  וחום הגוף תקין, הרופא האזין בסטטוסקופ לריאות ולא גילה כל בעיה, צילום החזה תקין ואף הוא מעיד שהריאות נקיות. אין הקאות ואין פליטה של כיח דמי.

למרות  שהבדיקות מצביעות שאין כל בעיה השיעול הטורדני עדיין שם –  אז זה הזמן להגיע לרופא הסיני שלכם.

שיעול עפ"י הרפואה הסינית:

הרפואה הסינית מתייחסת ל-2 סוגי שיעול עיקריים: שיעול קולני אבל ללא ליחה שמסמן פגיעה בריאות. שיעול עם ליחה שאינו קולני – מסמן פגיעה במערכת העיכול. שיעול קולני עם ליחה מסמן פגיעה בריאות ובמערכת העיכול.

שיעול ממושך נגרם מהתקפה של פתוגן חיצוני (מה שאנו קוראים פתוגן מחולל מחלה שגורם להצטננות, שפעת וכו') ודיאטה שאינה מתאימה.

כשאנו עושים אבחנה לגבי שיעול אנחנו מתייחסים לצלילו של השיעול, באיזו שעה ביום מופיע בעיקר ואיכות הליחה המלווה את השיעול.

מה רואים בקליניקה?

אנשים באים לטפל בשיעול רק כשהופך כרוני וטורדני. שיעול כרוני גורם לתשישות ה-QI של הריאות: מתבטא בירידה באנרגיה הכללית. ועל כן יש לטפל במקרה של שיעול כרוני במרידיאן הריאות. שיעול כרוני מגיב לטיפול הן בדיקור והן בצמחי מרפא.

סיפורי מקרה:

שיעול ממושך לאחר צינון:

גבר בשנות הששים לחייו הגיע אלי לקליניקה כשהוא מיואש מהשיעול הכרוני שתקף אותו מזה ארבעה חודשים. יש אסטמה ברקע והשיעול החל בתום הצטננות. לדבריו ניסה כמה וכמה סירופים נגד שיעול, היה בבדיקה אצל רופא ריאות ועשה כל מה שיכל אבל השיעול עדיין המשיך. המטופל עבר שלושה טיפולים של דיקור משולב במגע והשיעול פסק.

שיעול כרוני עם אבחנה של סרטן ריאות:

מטופלת הסובלת משיעול כרוני יותר משנה עם אבחון של סרטן ריאות הגיעה אלי לטיפול בדיקור – במחלקה לרפואה משולבת משלימה באיכילוב.  בפעם הראשונה כשהגיע לטיפול הייתה סקפטית לגמרי. כבר אחרי הטיפול הראשון היה שיפור במצב השיעול. המטופלת הקפידה להגיע פעם בשבוע לטיפולי הדיקור-מגע שהעניקו לה איכות חיים טובה יותר.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *